Køjeplads
Det koster 250.- kr. per dag for at have en køjeplads til rådighed ombord på Jovial. Pengene går til vedligeholdelse, sikkerhed, drift af skibet samt indkøb af nyt udstyr – altså til at drive, vedligeholde og sejle skibet.
For at sikre dig en plads ombord skal du overføre køjepengene dvs. antallet af dage ombord x 250.- kr.
Ved afbud tilbagebetales køjepenge, minus 2.000 kr. i administrationsgebyr, såfremt jeg kan finde og godkende en anden gast til at overtage din plads. Er det ikke muligt at finde en anden gast der kan overtage din plads refunderes dine køjepenge ikke.
Skulle du blive forhindret i at sejle med Jovial, bedes du give besked hurtigst muligt.
Bemærk: Vælger du at afmønstre før tid, tilbagebetales køjepenge, ufærdige eller endnu ikke påbegyndte dykkercertifikater ikke!
Jeg kan til enhver tid bede en gast om at afmønstre, hvis denne ikke kan indordne sig. I et sådan tilfælde, tilbagebetales køjepenge fra den dag gasten afmønstrer, til togt er afsluttet.
Det koster 250.- kr. per dag for at have en køjeplads til rådighed ombord på Jovial. Pengene går til vedligeholdelse, sikkerhed, drift af skibet samt indkøb af nyt udstyr – altså til at drive, vedligeholde og sejle skibet.
For at sikre dig en plads ombord skal du overføre køjepengene dvs. antallet af dage ombord x 250.- kr.
Ved afbud tilbagebetales køjepenge, minus 2.000 kr. i administrationsgebyr, såfremt jeg kan finde og godkende en anden gast til at overtage din plads. Er det ikke muligt at finde en anden gast der kan overtage din plads refunderes dine køjepenge ikke.
Skulle du blive forhindret i at sejle med Jovial, bedes du give besked hurtigst muligt.
Bemærk: Vælger du at afmønstre før tid, tilbagebetales køjepenge, ufærdige eller endnu ikke påbegyndte dykkercertifikater ikke!
Jeg kan til enhver tid bede en gast om at afmønstre, hvis denne ikke kan indordne sig. I et sådan tilfælde, tilbagebetales køjepenge fra den dag gasten afmønstrer, til togt er afsluttet.
Fælleskassen
Ud over køjepengene kommer fællesudgifter til mad og drikke samt til diesel, benzin, cruising permits og lignende. Disse udgifter deles vi om og de vil typisk ligge mellem 2.000-4.000 kr. pr. måned alt efter hvor vi befinder os. Det kan dog som sagt variere, da der kan være særlige forhold der gør sig gældende på det enkelte togt.
“Luksus-ting” såsom slik, sodavand og lignende indkøbes for egen regning.
Øvrige udgifter
Foruden ovenstående skal du kalkulere med flybilletter, forsikring og evt. visum og vacciner. Fælles for disse er, at det er noget du selv står for. Sidst men ikke mindst, lommepenge & “buffer”. Også her kan det variere meget fra person til person og blandt andet også afhænge meget af hvor meget du ønsker at udforske havet under overfladen.
Jeg vil ikke anbefale at det er her du prøver at spare. Hvis du har besluttet dig for at tage afsted, så sørg for at du har økonomien i orden, både så du får det fulde udbytte af turen og så du også har plads til uventede ekstraudgifter, som sagtens kan forekomme.
Foruden ovenstående skal du kalkulere med flybilletter, forsikring og evt. visum og vacciner. Fælles for disse er, at det er noget du selv står for. Sidst men ikke mindst, lommepenge & “buffer”. Også her kan det variere meget fra person til person og blandt andet også afhænge meget af hvor meget du ønsker at udforske havet under overfladen.
Jeg vil ikke anbefale at det er her du prøver at spare. Hvis du har besluttet dig for at tage afsted, så sørg for at du har økonomien i orden, både så du får det fulde udbytte af turen og så du også har plads til uventede ekstraudgifter, som sagtens kan forekomme.
Juridisk
Jovial er ikke et rejsebureau, eller et kommercielt skib fx a la et “liveaboard”. Jovial sejler privat, men har gaster med på eventyr. Gastesejlads er juridisk set en sejltur på “delebasis”.
Mange myndigheder ude i verden ønsker at beskytte deres egen charterflåde, og jeg ønsker ikke at havne i problemer fordi de fejlagtigt tror at der er tale om “forhyring” eller “charter”.
Det er derfor vigtigt, såfremt myndighederne spørger, at du svarer følgende: “Jeg betaler ikke for at sejle med Jovial, men vi deles om udgifterne ombord”. Dette er direkte råd fra FTLF (Foreningen til langtursejladsens fremme).
Bemærk at jeg forbeholder mig retten til at ændre i vores prisstruktur løbende – lige fra dykning til køjebidrag.
Jovial er ikke et rejsebureau, eller et kommercielt skib fx a la et “liveaboard”. Jovial sejler privat, men har gaster med på eventyr. Gastesejlads er juridisk set en sejltur på “delebasis”.
Mange myndigheder ude i verden ønsker at beskytte deres egen charterflåde, og jeg ønsker ikke at havne i problemer fordi de fejlagtigt tror at der er tale om “forhyring” eller “charter”.
Det er derfor vigtigt, såfremt myndighederne spørger, at du svarer følgende: “Jeg betaler ikke for at sejle med Jovial, men vi deles om udgifterne ombord”. Dette er direkte råd fra FTLF (Foreningen til langtursejladsens fremme).
Bemærk at jeg forbeholder mig retten til at ændre i vores prisstruktur løbende – lige fra dykning til køjebidrag.
Læs hvordan du bliver gast ombord på Jovial under Join a Cruise